Ryu Murakami’nin  “-Dünyadaki yüz bin şehrin her birinde güneş benzersiz şekilde batıyor. Sadece bunlara şahit olmak için dahi seyahat etmeye değer.” İfadesi uyarınca bünyesinde bizimde bulunduğumuz bir grup gezgin tarafından hayata geçirilen ROTASIZ SEYEHAT GRUBU zaman bulduğu her an Türkiye’nin birbirinden güzel yerleşim merkezini dolaşıyor, dolaşırken de yaptığı yazı ve fotoğraf paylaşımları ile o yerleşim merkezlerinin daha geniş kitleler tarafından önce keşfedilmesine sonra da ziyaret edilmesine vesile olarak turizme de önemli bir katkı sağlıyor.

ROTASIZ SEYAHAT GRUBU geçtiğimiz yıl hayata geçirildi, birkaç yerleşim merkezini seyahati sonrası “Dünyanın Gözü” olarak bilinen “Cennet Amasra” ziyaretimizden sonra bizim gözümüzde meydana gelen bir rahatsızlığa 11 Mart tarihi itibarı ile hayatımıza giren Koronavirüs salgını dolayısı ile mecburi bir izin verilmiş, 01 Haziran sonrası grup üyelerinden bölgenin en karizmatik avukatlarından grup üyeleri tarafından da “Burjuva” olarak tanımlanan Av. Burak Aytaş’ın organizasyonu ile bizim katılamadığımız bir Burdur seyahati gerçekleştirilmişti.

Bünyesinde Yüksel Ercan-Nusret Acur-Av. Kadir Büyükgöz- Birol Elüstü-Aydemir Özcan-Av.Burak Aytaş- Güven Altay ve İsmail Nazlı gibi son derece karizmatik isimlerin bulunduğu ROTASIZ SEYEHAT GRUBU’nun bu seferki ziyareti Karaman ilimizin Ermenek ilçesi olması kararı alınmıştı.

Grup Üyelerinden Güven Altay ve İsmail Nazlı’nın hafta sonu başka işleri çıkınca geriye kalan diğer 6 Seyyah Cuma günü sabah 06.00 saatinde KARAMANOĞLU MEHMET BEY’in  1277 Mayısında “Bu günden sonra Divanda, Dergahta, Barigahta, Mecliste ve Meydanda Türkçe ’den başka dil kullanılmayacaktır.” dediği  Karaman’ın Ermenek İlçesine ulaşmak için yola revan olduk.

ERMENEK….

Tarihi kalıntılardan ve çevredeki eserlerden elde edilen bilgilerin 4500-5000 yıllık bir geçmişe ışık tutması, eski ve Ortaçağ seyyahlarının notları-Salnameler, Seyahatnameler, ele geçen yazılı kitabeler, Keramik ev eşyaları-demirden yapılmış silahlar, ok uçları, bakır, gümüş ve altın sikkeler-19.yy. sonralarında, Oxford Üniversitesinden Prof.W.Ramsay’ın çevrede yaptığı bilimsel incelemeler bu duruma ışık tutan belgeleri içerir.

İlk Ermenek yerleşimi (şehir çekirdeği) olan (Marassa’nın) şimdiki “ Maraspulla “ denilen mağaranın önündeki göçüklerin altından başlayarak “İkidelik” denilen “ Firan Kalesi” önlerindeki yıkıntı ve göçük kayaların altında kaldığını gösteren işaretler vardır.

On’u aşkın Piskoposluğun “Piskoposluk merkezi” olarak tarihi bir özelliği yanında bir başka öne çıkan özelliği de uzun yıllar bir Türk beyliğine (Karamanoğulları Beyliğine) başkent oluşudur.

1256 dan 1475 yılına kadar 250 yıla yakın hüküm süren “Karamanoğulları Beyliği”nin Başkenti, Kültür ve sanat Merkezi olarak tarih sayfasında yer alan Ermenek’te Kerimüddin Karaman Bey’den sonra beyliğin başına oğlu MEHMET BEY geçmiş, büyük imar ve idari işler yanında 1277 Mayısında “Bu günden sonra Divanda, Dergahta, Barigahta, Mecliste ve Meydanda Türkçe ’den başka dil kullanılmayacaktır.” Fermanı ile Türk dilini Fars-Arap dilleri baskısından kurtarıp, Öz Türkçemizi Türk Milletine kazandırmıştır.

1960 yılından beri Karaman’da yapılan Türk Dil Bayramı Kutlama Programlarının açılışı 1998 Mayısından beri Beyliğin Başkentinin Ermenek olması, kurucusu Kerümiddin Karaman Bey ve Türk Dilinin mimarı olan oğlu Mehmet Bey’in ve kardeşi Mahmut Bey’in Türbesinin Ermenek’e bağlı Balkusan Köyünde bulunması nedeniyle Ermenek Belediyesince organize edilerek diğer kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin katkılarıyla Ermenek’te yapılmaktadır.

Tanzimatın ilanından sonra 1845 yılında yapılan yeni Vilayet teşkilatına göre Ermenek İÇEL SANCAK MERKEZİ olur. MUT, ANAMUR, SİLİFKE, GİLİNDİRE, KARATAŞ SANCAĞINA bağlanır. 26 YIL-SANCAK MERKEZİ olarak hizmet verir.

1871 Yılında Sancak Merkezi Silifke ye aktarılır. Ayrıca bu tarihte Belediye Teşkilatı kurulmuştur.1910-1915 Yıllarında Konya vilayetine, 1915 Tekrar İçel sancak merkezine ve 1919 Yılında Konya iline bağlanan Ermenek 1989 yılında Karaman’ın İl olması ile Karaman’a bağlı bir ilçe.

03 Temmuz Cuma günü sabah başlayan yolculuğumuza Ankara’da Grup Üyelerinden Nusret Acur’un kardeşi Bülent Acur ve Ülkü Ocakları Eski Genel başkanı Alişan Satılmış’ın ofislerinde hep birlikte yaptığımız sabah kahvaltısı sonrası yeniden yola koyulduk.

Yolculuk başladığı andan itibaren bizim için adeta bir Canlı Navigsyon şeklinde görev yapan Talha Ayçiçek kardeşimizin yönlendirmesi ile fazla zorlanmadan Konya İlimize ulaştık, Saat 14.00 gibi girdiğimiz Konya’da işletmesi daha önceden tanıdığımız arkadaşlar tarafından yapılan Çarşı Lokmahane lokantasında Bamya çorbası ile başlayan, Meşhur Etli ekmek ile devam eden yemek sürecini nefis kuzu tandır ile tamamladıktan sonra Mevlana Müzesi ziyareti-çarşı gezisi ile Konya ilimize veda ettik.

Karaman sınırlarına girmeden önce Talha Ayçiçek kardeşimizin yönlendirmesi ile Hadim İlçesinde Mehmet Uğur kardeşimiz ile buluştuk, bizi bir akaryakıt istasyonundan alan Mehmet Uğur “Size dünyanın en nefis Kirazını ikram edeceğim” dediğinde “Konya Hadim ilçesi ve Kiraz” arasındaki ilişkiyi o an kuramadık.

Saat 18.00 gibi Hadim İlçesinin tepelerine doğru ilerlerken işin doğrusu henüz ne ile karşılaşacağımızı hesap edemiyorduk, ta ki birden bire karşımıza hepimize “Vay be” dedirttirecek cinsten kayısı iriliğinde kirazları görünceye kadar.

Bir taraftan bizi hayretler içerisinde bırakan muhteşem kirazları ağaçların dallarından koparım yerken diğer taraftan Mehmet Uğur’un “ İngiltere Kraliçesine kiraz bu ağaçlarda yetişen kirazlardan gidiyor, bu kirazların dünyada eşi benzeri yok” açıklaması ile içerisine düştüğümüz bilgisizlik dolayısı ile kendimizden utandık desek yalan söylemiş olmayız.

Biz nefis kirazları mideye indirirken Mehmet Uğur kardeşimizin annesi “Çocuklar buraya kadar geldiniz ben sizi aç susuz bırakmam” diyerek hazırladığı nefis sofradaki yiyecekleri de mideye indirdikten sonra Ermenek ilçesine doğru yola koyulduk.

Hava kararmaya başladığı andan itibaren çıktığımız yolculuk saat 22.30 civarında Ermenek girişinde Belediye başkanı Atilla Zorlu’nun görevlendirdiği arkadaşımızın bizi karşılayıp mihmandarlık yapması ve Ermenek ilçe merkezine ulaştırması ile yolculuğumuz ikinci evreye taşınmış oldu.

ATİLLA ZORLU-ERMENEK BELEDİYE BAŞKANI

Karaman ili Ermenek İlçesi nüfusuna kayıtlı, 1974 Gelibolu doğumlu. İlköğretim, ortaöğretim ve lise eğitimimi Konya Gazi Lisesi’nde tamamladı. 1996 yılında Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih bölümünden mezun oldu. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Anabilim Dalı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında yüksek lisansını ve Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkiye Cumhuriyeti Anabilim dalında doktora eğitimini tamamladı.

Vatani görevini 2005 yılında Ardahan’da yerine getirdi. Atatürkçü Düşünce Topluluğu, TEMA Vakfı, Taşeli Kültür ve Yardımlaşma Derneği ile Yörük Türkmen Vakfı gibi sivil toplum kuruluşlarında uzun yıllar aktif yöneticilik görevlerinde bulundu. Atatürkçülük ve Cumhuriyet Ekonomi Politikaları ile Yakınçağ Siyasi Tarihi üzerine çok sayıda kongre ve sempozyumlarda konuşmacı olarak görev aldı.

18 yıl Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalıştı ve çeşitli birimlerde yöneticilik görevlerinde bulundu.

2014 yılında 27.dönem İYİ Parti 2.sıra milletvekilli adayı oldu. 2019 Yerel Seçimlerde İYİ Parti’den Belediye Başkanı adayı oldu ve 31 Mart 2019 seçimlerinden sonra Ermenek Belediye Başkanı olarak göreve başladı. Atilla Zorlu evli ve 2 çocuk babası olup, iyi derecede İngilizce biliyor.

************

Saat 23.00 gibi ROTASIZ SEYEHAT GRUBU’nu Ermenek girişinde karşılayan Belediye başkanı Atilla Zorlu ile daldığımız olağanüstü sohbet devam ederken farkına vardık ki saat 04.30 olmuş, Bizim yorgunluğumuzun farkına varan başkan Zorlu ile birlikte geldiğimiz Ermenek Konukevi’nde ki odalarımıza girdiğimizde Ermenek’in mis gibi havasını da ciğerlerimize çekmeği ihmal etmedik.

Ertesi gün uyandıktan ve başkan Atilla Zorlu ile birlikte Ermenek’in tamamını gözlerimizin önüne seren yüksekçe bir tepede kahvaltı yaptıktan sonra muhteşem baraj gölünde bir tekne gezisi yapma kararı aldık, Ancak o saatlerde hava sıcak olunca Atilla başkan ile birlikte baraj kenarında tek başına yaşayan “Ali Amca’yı” ziyaret ettik, hepimizi duygulandıran hayat hikayesini dinlerken Başkan Zorlu’nun “ Ali amca çok güzel keman çalar” tavsiyesi uyarınca kemanı eline alan Ali amcanın seslendirdiği güzel şarkıları dinledikten sonra havada serinleyince baraja doğru hareket ettik.

Cumartesi günü saat 16.00 civarlarında Ermenek Baraj gölündeki olağanüstü tekne gezisi başladı, Anadolu’nun tan orta yerindeki bu muhteşem güzellik karşısında kullanılacak bir ifadenin bir anlamı olmayacağını düşünüce “en iyisi gözlerimizi kapatıp bu büyülü anın keyfini çıkarmak” diyerek yolculuğa devam ettik.

Yaklaşık bir saatlik bir tekne gezisinden sonra her cumartesi kurulan Zeyve pazarını dolaşırken oradaki esnafın belediye başkanı Atilla Zorlu’ya karşı olan sempati ve ilgilerini görünce başkanın 31 Mart tarihinde aldığı yüzde 60’lık oy oranının aslında daha fazla olması gerektiğine inandık.

Zeyve Pazarında hafif bir akşam yemeğinden sonra hava kararmaya başladığında Belediye başkanı Atilla Zorlu bu kez bizi Ermenek’in en yüksek tepelerine çıkardı, Yükseklerden aşağılara yani Ermenek merkezine bakınca kendimizi başlı başına bir masal şehrini seyrederken bulduk.

Akşam yine Ermenek Belediye başkanı Atilla Zorlu tarafından organize edilen bir yemek için organizasyonun yapılacağı yaylaya doğru yola çıktığımızda ortaya çıkan olağanüstü görüntüler dolayısı ile gerçekten şaşkınlığımızı gizleyemez olduk, 1700 rakımlı tepedeki yayla evine ulaştığımızda koyunların boyunlarındaki çıngıraklarından gelen seslere rüzgarın uğultusu karışınca yaylaların hayatımızdaki yerini bir kez daha hatırlamış olduk.

Yayla evindeki arkadaşımızın bizim için hazırladığı “Bulgurca” isimli ateşte pişmiş yöresel köftelerin muhteşem tadının hangi baharatlar kullanılarak elde edildiğini köfteleri yapan arkadaşımıza sorduysak ta arkadaşımız  “Meslek sırrıdır” diyerek karışımı söylemedi.

Yayla evindeki yemek devam ederken elinde sazı ile aramıza katılan arkadaşımızın yurdumuzun her bölgesinden seslendirdiği türküler ile kah hüzünlendik, kah neşelendik arada okuduğumuz şiirler ile bu güzel atmosfere katkı sunduk.

Yayla Evinden ayrıldığımızda saatler yine 03.00 olmuştu, konaklayacağımız yere gelmek için araçlara binmeden önce var olan muhteşem manzarayı bir daha görmek o müthiş yayla havasını ciğerlerimize doldurmak adına biraz daha oyalandıktan sonra Belediye başkanı Atilla Zorlu ile birlikte Ermenek Konuk evine doğru hareket ettik.

Gecenin o saatinde bize gösterdiği olağanüstü ilgi adına belediye başkanı Atilla Zorlu ile ilerleyen zamanlarda tekrar bir araya gelmek ümidi ile vedalaştık, Başkanı uğurladıktan sonra görevlinin “Taze çay var içermişiniz” teklifini “Çayı geri çevirmek olmaz” diyerek çayları içtik ve uyumak için odalarımıza çekildik.

Pazar günü sabah 08.00’de yola çıkmadan önce 06.00 gibi uyandık ve kendimizi Ermenek çarşıda bulduk, o saatte esnaf işyerlerini açmış, vatandaşların bir kısmını pastanelerden simit alırken bir kısmını da pastane önlerinde simit-çay eşliğinde kahvaltı yaparken gördük.

Saat 07.00 gibi çarşıda kalabalık artınca gazeteci merakı ile yaklaşık 20 işyerini tek tek ziyaret edip “Belediye başkanı Atilla Zorlu’dan memnunmusunuz, 1 yıllık çalışmalarını nasıl buluyorsunuz.?” sorusuna “Başkanımız zıpkın gibi, 7/24 sahada, keşke daha önceki dönemlerde başkan olsaydı, bugün başka bir Ermenek görebilirdiniz” cevabını alınca Atilla Zorlu’nun 31 Mart 2019 tarihindeki seçimde aldığı oyların bugünlerde daha da fazlalaştığı kanaatine vardık.

Çarşıdan Ermenek Konukevine döndük, Arkadaşlarımızın da hazır olduklarını görünce Güzeller güzeli Ermenek’ten Gebze’ye doğru yola çıktık, Mersin-Mut üzerinden geçip Karaman ilimizin çevresinden dolaştık, yol kenarında vatandaşlarımızın ağaçlarından taşan Kayısıdan satın aldık, Ankara üzerinden yola koyulup akşam 21.00 saatleri civarında evimizde ulaştık.

ROTASIZ SEYAHAT GRUBU’nun bir gezisi de böylelikle sona erdi, Grup üyelerimizin yapacağı planlama ile yeni seyahat rotamızı belirleyip güzel yurdumuzun güzel bölgelerini dolaşacağız oralarda güneşin doğuşuna da batışına da şahit olacağız.

Yeni Yolculuklarda buluşmak üzere..

TEŞEKKÜR

Uyku dışında bir dakika bile yalnız bırakmayan Ermenek Belediye Başkanı Atilla Zorlu’ya

Ülkü Ocakları Eski Başkanı Alişan Satılmış’a

İYİ Parti Protokol müdürü Sinan İnce’ye

Bizi Hadim ilçesinde ağırlayan Mehmet Uğur’a

Seyahat boyunca bizi yönlendiren Talha Ayçiçek’e

Her daim yanımızda olan Bülent Acur’a

ROTASIZ SEYAHAT GRUBU adına sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.