(İGFA) - Gemlik Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan, Bursa İnternet Gazetecileri Derneği (İGD) üyelerini Gemlik Körfezi manzaralı Atamer Otel'de ağırladı. Toplantıya Gemlik Belediye Başkan Yardımcısı Av. Mert Dimili, Özel Kalem Müdürü Kemal Atan, Muhtarlıklar ve Halkla İlişkiler Müdürü Deniz Engin Çelik de eşlik etti.

Özellikle günümüz internet çağında, internet gazetecileri ile bir arada olmaktan dolayı mutlu olduğunu belirten Gemlik Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan; “Marmara’nın incisi, zeytinin, huzurun ve barışın başkenti Gemlik’e hoş geldiniz” diyerek gazetecileri selamladı.

Seçim çalışmalarında 8 başlık hedefiyle 62 proje taahhüdüyle yola çıktıklarını belirten Başkan Sertaslan, “Biz, yoksula adil yaşam Gemlik’e Uğur’la gelecek demiştik. Engelliye kolaylık Uğur’la gelecek demiştik. Öğrenciye destek Gemlik’e Uğur’la gelecek demiştik. Zeytine bereket Gemlik’e Uğur'la gelecek demiştik. Refah, sevgi, saygı Uğur’la gelecek demiştik. Yaşlıya huzur Uğur’la gelecek demiştik. Körfeze bolluk Uğur’la gelecek demiştik ve bu vaatlerimize göre çalışmalarımızı yaptık ve yapıyoruz" dedi.

“YOKSULLUK BİR DURUM, ANCAK KADER DEĞİLDİR”

“Yoksulluk bir durumdur, ama kader değildir" diyen Başkan Sertaslan, öncelikle bu konuda istihdam masası oluşturduklarını anlattı.  En çok kadınlara iş aradıklarını belirten Sertaslan, "Bir halk market kurduk. Göreve geldiğimiz ilk yıl kurduk ikinci yıl hayata geçirdik. Şuan 650 hane istifade ediyor. Her ay ücretsiz alışveriş yapabildikleri bir model oluşturduk. Hiç kimsenin önünde el pençe divan durmadan o ay ki ihtiyacını alabildikleri bir market. Bu markette kesinlikle para geçmiyor, bağış yaparken bile hayırseverlerimiz markette eksik olanları almasını sağladığımız bir yer oldu. Bu sayede yoksul vatandaşlarımıza adil yaşamı elimizden geldiğince sağlamaya çalışıyoruz” dedi.

"ENGELSİZ YAŞAMI GEMLİK’E GETİRDİK"

Engelli vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak adına, 'engelsiz taksi' projesini hayata geçirdiklerini kaydeden Başkan Sertaslan, yolları ve kaldırımları onların erişebilecekleri şekilde düzenledik, Kumla’da denize girebilmeleri adına Türkiye’de belki ilk ve tek örneği olan 'engelsiz plaj' kurarak denize girmelerine sağladıklarını söyledi.

"KÂR AMACI GÜTMEDEN HİZMET"

"Gemlik’te bulunan üniversiteye okumak için gelen öğrencilerin barınma ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına da bir şeyler yapmalıyız dedik ve belediyemize ait olan sıfır evleri kişi başı 25TL gibi bir rakamla kiralayarak öğrenci kardeşlerimize destek olduk" diyen Başkan Sertaslan, eğitim konusunda ayrıca yaklaşık 2 bin minik yavrunun her yıl kırtasiye malzemelerini hediye ettiklerini belirtti. Birinci sınıfa başlayan tüm yavrularımıza kırtasiye malzemelerin Uğur Amcanızdan diyerek resmi hayatlarının ilk günlerinde arkadaşlarıyla eşit olmalarını sağladıklarını anlatan Başkan Sertaslan, Uğur Böcekleri kreşi ile de diğer kreşlere göre çok daha düşük bir ücrete çalışan annelerin çocuklarını emanet edecekleri bir yuvayı hayata geçirdiklerini söyledi.

Gemlik'te yine kar amacı gütmedikleri yerlerden birinin de Kurşunlu Yaşlı Bakımevi olduğunu ifade eden Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan, "Burada yaşlı vatandaşlarımızı çok cüzi bir ücretle misafir ediyoruz. En güzel yemekleri en güzel mekanda misafir ediyoruz. Burada yaşlı vatandaşlarımız çok mutlu ve huzurlular. Yaşlıya huzur gelecek demiştik, çok şükür getirdik” dedi.

"ZEYTİNCİLERİMİZE SADECE GEÇMİŞ OLSUN DEMEDİK"

Geçen kış aylarında özellikle Küçük Kumla, Büyük Kumla, Karacaali ve Narlı mahallelerinde etkili olan dolu sonrası çiftçinin mahsulünde ciddi zarar oluştuğunu kaydeden Başkan Sertaslan, onların zarar etmemesi için normalde 1,5 TL verilen yere düşmüş zeytini 4TL’ye alarak üreticiye sadece 'geçmiş olsun' deyip geçmediklerini ve aldıkları o zeytinleri de zeytinyağına dönüştürerek yoksul vatandaşların zeytinyağı tüketmelerine vesile olduklarını söyledi.

"TANZİM SATIŞA BAŞLAYACAĞIZ"

Pazaryerlerinde tanzim satışa başlayacaklarını belirten Başkan Sertaslan, "Muratoba Mevkii’nde bulunan seralarımızda ıspanak, marul, taze soğan gibi ilk ürünlerimizi ektik. Seraya ektiğimiz fidelerden yakında ürünlerimizi almaya başlayacağız. Elde ettiğimiz bu ürünleri tanzim satış mantığıyla üretici pazarlarında piyasa fiyatlarından daha ucuza halkımızla buluşturacağız. Pazarda üretici belediye adıyla satış yapan ilk belediye olacağız" diye konuştu.

"BARIŞA HER ŞEYDEN ÇOK İHTİYACIMIZ VAR"

Gemlik'te herkesin biraz daha mutlu olabilmesi için barış penceresinden baktıklarını belirten Başkan Sertaslan, Büyükşehir Belediyesi farklı partiden de olsa barış yoluyla hizmeti ilçeye kazandırmanın gayretinde olduklarını söyledi.

"BALIK PAZARI'NDA BALIK SATILACAK"

Başkan Sertaslan, "Gemlik Belediyesi'ni kurtardık Gemlik'i de kurtaracağız" diyerek seçimden önce çokça üzerinde durduğu Balık Pazarı Projesi'nin detaylarını da anlattı. Balık Pazarı ile ilgili bürokratik yönde takıldığı konuları paylaşan Gemlik Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan, “Balık Pazarı, kahvehanelerinin oradan sahile çıkıldığında yolun her iki tarafında 60 metre uzunluğunda bir hatta balık tezgahları kurulsun dedik. Bu projemizi Milli Emlak’a ilettik, onlarda Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne aktardı. Büyükşehir, sağlı sollu tezgahların olması sorun yaratabilir, onun içinden geçmek istemeyenler olabilir diyerek projeyi revize ettik. Büyükşehir’den bu proje ile ilgili olumlu dönüş aldık. 2 yıl uğraştık ancak Çevre İl Müdürlüğü'nde konu takıldı. Mücadelemizi sürdürüyoruz. Gemlik Balık Pazarı’nı ne olursa olsun aslına uygun hale getireceğiz ve burada balık satılacak” ifadelerini kullandı.

"HİÇ KİMSE MASUM DEĞİL"

Yaşanan müsilaj sorununa da dikkati çeken Başkan Sertaslan, bu sorunu hep birlikte oluşturduklarını söyledi. "Bu konuda hiç kimse masum değil" diyen Başkan Sertaslan, "Biraz fazla hoyrat davranmışız ve bugün onun bir sonucunu yaşıyoruz. Orhangazi arıtmasının yapılması lazım. Evsel atıkların arıtılmadan körfeze atılmaması lazım. Marmara Denizi’ne kıyısı olan bütün belediyelerin bunu yapması gerekiyor. Yıllardır evsel atıklar derin deşarj denilen bir sistemle denize bırakıldı. Sonunu hep birlikte görüyoruz. Bunun balık popülasyonu üzerinde ciddi bir etkisi var. Belediyemiz de endüstri kuruluşlarımız da arıtmadan suyunu körfeze bırakmamalı" diye konuştu.

Deprem konusunda Gemlik'in hedef gösterilmesinden rahatsızlığını da dile getiren Başkan Sertaslan, "Bizden önce Kuzey Anadolu Fay Hattı'nda İznik var, Osmaneli var, Adapazarı var neden Gemlik konuşuluyor" diye sordu.

BURSA İGD ÜYELERİNDEN TEŞEKKÜR

Başkan Sertaslan, yaklaşık iki saat süren toplantıda gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Aynı zamanda İnternet Gazetecileri Federasyonu (İGF) Genel Başkanı olan Bursa İnternet Gazeteciler Derneği Başkanı Mesut Demir, dernek üyeleri ile "Başkan ile İnternet Medyası Buluşuyor" programının üçüncüsünü Gemlik’te gerçekleştirdiklerini belirterek, Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan’a Gemlik’te gösterdiği misafirperverliğinden dolayı teşekkür etti.

Toplantı sonunda Bursa İnternet Gazetecileri Derneği Başkanı Mesut Demir ve Başkan Yardımcısı Aysın Komitgan, Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan’a teşekkür plaketi takdim etti.