İki cami arasında binamaz kalmak,

Her iki tarafa da basmamak gayreti içerisinde, çizgi üstünde yürümek.

İki yüzlülük le hatta gri kişilik ile suçlanabileceğini baştan kabul etmek.

Demokratik tehdit.

Manevi lider olarak görülen şair Necip Fazıl Kısakürek'in devşirdiği ve dergilerinde kullandığı slogan.

80 öncesinde ki siyasi kamplaşma esnası taraflarca bolca sarfedilen, hafif tehdit havası taşıyan cümle,

İlle de halkı ideolojilerine alet etme sloganı.

İdeolojiler insan topluluklarına siyasetin her alanını açıklamak üzere hazırlanmış küp haplardır.

Yutarsınız ve bir anda Amerikan dış siyasetinin orta doğuda ki manevralarını açıklayıverirsiniz veya Rusların, eski SSCB'nin. Bütün kişisel ve organizasyonel etkenleri siyasi analizden çıkarıp böyle Şabanlara ezberletirsiniz. (siyasette kişilerin etkisini, bürokrasilerin -bürokratların etkisini her zaman görebiliriz,

Ha ama bu bize başka türlü sunulur ayrıç

Tansu Çiller'e kalsa Kardak krizinde Türkiye ve Yunanistan savaşa tutuşmuştu, ama o sıralar dış işleri bakanlığı müsteşarı Gündüz Aktan tetiğe basılmasını engellemiş ve bu çabasının karşılığını Tokyo'ya sürülerek görmüştür. Ankara'da Tansu rahatça at koştursun diye ve o şabanları istenilen yönde maniple etmek üzere çok etkili bir enstrümandır ideoloji, ve eğer maymunlardan bir farkımız varsa o zaman bitaraf olma hakkı, anlayışı çok kıymetlidir.

apolitik
hiçbir fikri olmamak
ay bilemiyorum

 

Gelenin vurduğu gidenin vurduğu bir tarza sahip olmaktır. Zira tarafsız olduğunuzda, farklı olaylarda farklı bir duruş göstermeniz gerekebilir. Çünkü siz her olaya spesifik bir olay olarak bakarsınız, kategoriler oluşturup, bazı simgelerle bu kategorilere sokmazsınız olayları. Sonuçta bir olayda yanında olduğunuz taraflı bir insanın bir olayda karşısında olabilirsiniz. Ama taraflı insanlar demez ki bu adam niye böyle düşünüyor. Sadece şunu der: "benim yanımda değilse düşmanımdır." kısacası tarafsız olmak demek hemen hemen her taraflı insanı en azından bir olayda karşına almak demektir. Bu da bir büyük Türk büyüğünün sözünü doğruluyor:

 

bitaraf olan bertaraf olur.

Orta da olanlar ve renk vermeyenler, kendini yakarak diğerlerini kurtarır.

Taraf olursak çatışırız.

Sağcı oluruz, Solcu oluruz, İslamcı oluruz, dinsiz oluruz.

Ama ne taraf olursak olalım bertaraf oluruz.

Herhangi bir taraf olmayın, her taraftan bakabiliyor olun, sıfır eleştiri, sıfır yargıya inin.

Bir konuyu en iyi anlayabilmenin en güzel yolu tarafsız bakabiliyor olmaktır. Çünkü bir bardak şimdi size de bardak bize de bardak bunun sapının var olduğunu düşünelim sapı da bizim tarafımızda olsun siz bakıyorsunuz sap yok ben bakıyorum sap var sizde haklısınız bizde haklıyız o yüzden burdan bakabilmek için biraz tarafsız bölgeye geçmek lazım objektif olmak lazım.

Vesselam.